London 2009: Avresedagen och 1:a Dagen.

Torsdag 2:a juli: Mamma och jag åkte ut till Arlanda runt tolvtiden och där var... Ingen. Nehej. Kul då. Tillslut bestämde jag mig för att gå på toa och knappt hade jag hunnit ut innan en zombie kastade sig över mig! Det visade sig inte alls vara någon zombie, utan en alldeles mänsklig Nathalia (hoppas jag iaf). Sa hejdå till mamma, träffade ledaren och resten av vår grupp och blablabla. Fjorton personer var vi, en enda kille. Stackaren haha.
Efter incheckningen så underhöll jag & N oss med att dricka Vitamine Well och äta Maltesers, eller som Nathalia gjorde, bajsa ut dom...? Haha internt skämt. Det var dags att boarda flyget och vi lyckades få tre säten för oss själva efter att gubben som satt bredvid Nathalia bytte plats, haha what did we do wrong? Hela flygresan pratade vi om minnen, läste tidiningar, åt godis och tittade på film i min ipod, Creep. En film om mord i tunnelbanegångarna i London, mycket passande hehe. Efter 2 timmar och 40 minuter så landade planet och vi fick vandra omkring lite på flygplatsen medans vi inväntade norskarna som inte hade någon egen grupp, därför skulle vi dela ledare med dem. Inte för att det spelade någon roll, vi träffade vår ledare typ 1 gång under 2 veckor. Good job EF, good job.
Efter det åkte vi buss in till centrala London ifrån Heathrow. Vårt studenthem låg mitt i city, precis vid Regent's Park och ca 20 minuters gång från Oxford Street. Vi fick dock inte bo i huvudbyggnaden utan var tvugna att dra allt vårt jäkla bagage bort till en annan byggnad som låg mer avskiljes. Väl där så hittade inte ledarna till vårt rum så vi fick släpa väskorna upp och ner, upp och ner... Eller ja, dom fick det. Inte jag, för jag hade Matt ("schhhhh!") som gjorde det åt mig. ;) Haha, diva is the female version of a hustlah, of of a hustlah.
Vårt rum var ganska stort, om man jämför med de andras, dock inte särskilt fint haha. Två enkelsängar och en våningssäng, som jag och Sofia (efter att hon bytt rum till vårt) fick sova i eftersom de andra host divorna tog enkelsängarna. Badrummet delade vi med vår våning, alltså ett rum till. ETT RUM MED SPANJORSKOR SOM EJ KAN SPOLA, något jag märkte när jag skulle gå på toa för första gången. Usch fyfaaan. Men det fixade lilla Melody med hjälp av en lapp som berättar hur man gör! I'm the pro.
Sedan hade vi information med Graham och efter det fick vi äntligen gå in på det efterlängtade ef-discot som visade sig... Suga. Jaha. Musiken var urdålig och själva discot var slut redan vid tio (!!!!). Så, vi gick och köpte mackor, kakor, yogurt och vatten rakt över gatan och begav oss hem till vårt lilla rum igen. Där satt vi sedan på heltäckningsmattan halva natten och åt, pratade och lyssnade på musik i min ipod-högtalare. Vi somnade väl runt 2, engelsk tid, skulle jag tippa.

Bild 1: Jag och Nathalia, ofantligt fräscha efter en flygresa från Sverige.
Bild 2: Min fina lilla lapp! Jag är säker på att den uppskattades väldigt mycket.
Bild 3: Vårt stamaffär! Där köptes dagligen vatten, frukost i vissa fall, chicken & bacon sandwich och även Strepsils och glossiga magasin när det behövdes (jag var sjuk, okej?).


Fredag 3:e juli: Morgonen började med en otroligt äcklig engelsk frukost som jag vägrade att äta, istället använde jag mitt ef-kort för att köpa en blåbärsmuffin och vatten for breakfast, inte så nyttigt men fan så mycket godare. Efter frukosten var det dags för placeringstest som gick alldeles prima, kanske inte så konstigt eftersom det var elfte gången jag gjorde det haha. Vi hade Chris som lärare and at first, we didn't hit off well. Sen fattade han tycke för min torra och ironiska humor och blev mitt & Nathalias favoritmobbningsoffer hihi. Nejdå. En liten rast och sedan lekte vi charader, MUCHO BORING måste jag säga. Efter lektionen var det äcklig lunch again och sedan var det dags för resans första "utflykt" som bestod av att ta tuben till St Paul's Cathedral där det var fototime och sedan gå över the Millenium Bridge (som rasar i öppningsscenen av nyaste Harry Potter by the way) till andra sidan av Themsen för att.. Ja, för att plåga oss lite första dagen helt enkelt. Det var strålande sol och vi hade inget kallt vatten att dricka. Mh, kul. Dessutom skrämde Tom mig med sina jäkla kommentarer om the Zombie Bridge. Blä. Efter att ha gått ett ganska långt tag kom vi fram till platsen vid the London Eye där det finns en massa personer som uppträder och också levande statyer. Vi såg ett ganska tråkigt uppträdande med en tjej som rockade med rockringar och sedan gick vi en annan bro tillbaka och tog tuben från Big Ben hem. På kvällen var det sport som aktivitet och ingen av oss var särskilt taggade på det så jag, Nathalia, Ida och Sofia fixade oss och begav oss ned till Oxford Street för en middag. Det fanns inte så mycket restuaranger, konstigt nog, men vi hittade iaf Angus Steakhouse där vi åt kyckling. Efter det spenderade vi ca två timmar med att leta efter en bar där vi kunde köpa dricka (hej falsklegg), men utan lycka. Tillslut fann vi en på vägen hem där jag inte ens behövde legga och kvällen avslutades med äckliga absolut päron-shots innan vi gick hem och somnade, utmattade efter dagen.

Nathalia & jag i vårt fina lilla "privata" badrum på skolan. ;) Hehe

Amanda (?) gör charader på lektionen!

Jag och Nathalia inväntar provet.

Sofia & Ida, våra rumskompisar. :)

Aleksander, vår galne norsk!

Sarah, jag, Madeleine, Aleksander, Ida, Nathalia, Sara, Sofia, Ida och så Dennis som är påväg ut ur bilden vid St Paul's Cathedral. Fina människor.

En äkta Hitta Woody-bild vid Millenium Bridge.

Utsikt från Millenium Bridge.

Sofia och Nathalia, hur söta?!

I love London.

Tråkigt uppträdande vid Themsen.

Skön snubbe!

TRASH TALKERS;

Kommentera själv;

Who?:
Remember?

Mail me: (publiceras ej)

Where?:



Trackback
RSS 2.0