London 2009: 3:e Dagen

Söndag 5:e juli: Lite halvtrötta efter att ha somnat in sent (jag till tonerna av Sofia som läste högt för mig, haha gullunge) så släpade vi oss upp för att möta gruppen och bege oss till armeémuseumet = Ullis favoritplats på hela jorden. Faktum är att hon sa till mig precis innan jag åkte; Vad du än gör, gå INTE på krigsmuseumet!!
Men det gjorde jag ändå.
Först hittade inte ledarna riktigt, så jag & Nathalia fick leda vägen igen, sen när vi kom fram så fick vi gå omkring lite som vi ville och vi tröttnade väl efter sisådär tio minuter och hittade istället fiket på andra våningen där vi åt jordgubbar och brownies och pratade istället. That's the way we like it.

På eftermiddagen var det dags för shopping i Covent Garden och även om vi var taggade till en början så försvann det någonstans när vi fick idén att inte ta hissen upp från tunnelbanan utan gå ca 200 trappsteg, höll jag på att dö? JA. Otroligt jobbigt, det gör jag ALDRIG om igen kan jag säga er.
Covent Garden var mysigt men vi hittade absolut ingenting så det slutade med ännu en fika inne på Pret haha. I slutet lyckades vi dock finna vårt mecka; Guess. Vi köpte varsin klänning och mötte sedan upp gruppen, italienarna hade köpt matchande (fula) hattar. Haha gullungar.

På kvällen var det ef-disco, Ninjas vs Pirates = vi var inte utklädda! Massor av dans, we're the dancing queens, men sedan drog vi in till stan med Sofia och norskarna istället och besökte (med min starka ovilja) Pasaje del Terror. Där börjar man med att se en 3D film om Jack the Ripper och jag var nog den enda som skrek i hela biosalongen tror jag haha. Kråkjävel som flög in i mig. Efter filmen fick man gå en tur och se personer från berömda skräckfilmer, till exempel blev vi jagade utav tjejen från Exorcisten. Tror ni jag höll på att dö eller? I slutet fick Sofia praktiskt taget bära upp mig eftersom jag höll på att svimma av rädsla. Never again.
När skräckupplevelsen var slut åt vi en middag på Angus Steakhouse, gotttt med lax för min del. Sedan tuben hem och lite efterlängtad sömn!





TRASH TALKERS;

Kommentera själv;

Who?:
Remember?

Mail me: (publiceras ej)

Where?:



Trackback
RSS 2.0