London 2009: 2:a Dagen

Lördag 4:e juli: Vi vaknade upp trötta men glada och fixade oss och blablabla. Sedan gick vi den korta biten till skolan, "vår" gata där man aldrig fick vara ifred från tutningar även om klockan var sju på morgonen och gårdagenssmink satt nere vid brösten. Engelskmän ÄR desperata, jaa. Efter frukosten åkte vi först fel med tunnelbanan till zone 3, bra att våra ledare har koll haha, och sen följde en jävligt låååång promenad från Big Ben bort till Buckingham Palace där vi skulle se the Changing of the Guards. Been there, done that TWICE, så jag tyckte det var fett ointressant. Vi roade oss med att ta bilder men tillslut blev tristressen för mycket och vi gnällde oavbrutet på Chris om att låta oss gå hem haha. Tillslut kom vi iaf tillbaka till skolan och varken jag eller Nathalia pallade med den äckliga maten en dag till så vi gick och köpte mackor som vi åt i Regent's Park bland duvorna och en kissfontän haha. Vi pratade igenom vad som har hänt de senaste två åren och det slutade med att vi låg på marken och skrattade tills vi grät och magarna värkte. Efter ett tag började det regna och vi upptäckte att shit, vi är försenade så vi fick skynda oss tillbaka. No track of time haha. Helt i onödan dock, eftersom vi SOM VAAANLIGT fick invänta italienarna. På eftermiddagen tog vi tuben till Charing Cross där den stora Pride-scenen var och vi gick in på området, dansade lite och hade allmänt kul, det var sån jäkla skön stämning. Alla verkade så lyckliga. Vi bestämde oss sedan för att gå till Oxford Street och shoppa lite men det var lättare sagt än gjort och vi gick vilse x antal gånger innan vi tillslut hittade fram, och då var både jag & Madeleine alldeles för trötta för att orka shoppa så Nathalia och Ida fick sköta det själva medans vi hasade oss fram bakom dom som zombies på avtändning. Sen skulle vi då tillbaka och även den här gången så var det inte helt lätt, jag & Nathalia lyckades tappa bort Ida och Madeleine och när vi frågade några vakter om hjälp så missuppfattade de situationen lite och trodde att vi var lesbiska pga att vi höll varandra i handen, så de skickade oss rakt in i Pride-kvarteret! Massa söta bögar och väldigt realistiska transor, men dessutom ännu svårare att hitta ut. Men, supergirls som vi är, så lyckades vi än en gång.

På kvällen blev det resans första utgång men de bilderna kommer i ett annat inlägg för jag har inte lagt över dem än!


Madeleine, Nathalia & jag på tunnelbanan.

Martine och Ida!

The red buses, som Nathalia så gärna ville åka men aldrig fick. :(

Söt bild på Ida vid Big Ben!

Do you wanna see my Big Ben?

Jag & min älskade vän.

London Underground.

Lite av parlamentshusen och Westminster Abbey skulle jag tro? Ren gissning med andra ord haha.

It would take an eternity to break us.

Madeleine & Martine, fina norskor.

Mitt ytterst diskreta smygfoto på italienarna, som Lorenzo tyvärr upptäckte ser jag nu. :( haha fail fail.
Men vadfan, dom var inte så diskreta dom heller när dom smygfotade oss på tuben!

Hyde Park.
Här spenderade vi mycket tid 2006, men i år satte vi inte vår fot där nångång faktiskt haha. Lite synd.

The Girls by the Grande Fountain.

Som sagt, inte ens zombiejävlarna kan förstöra mellan oss!

Buckingham Palace.

The Changing of the Guards, borrrrring.
Äntligen kom dom jävlarna.

Statyn i fontänen.

Vi var lite less på att vänta tillslut, som sagt.

Underground Station or Mental Hospital?
That's ze question...

Lunchhäng i Regent's Park.

Min babe!

Haha my life would suck without you!

Har vi roligt på något sätt eller?

Fina människor i trappan.
"Do not sit on the stairs, sit in the bar instead."
Så kommer vi dit, och vad hänger inte där då?
Jo, en lapp där det står "NO EF-STUDENTS."
Jaha, golvet då?

Pride!

Party at Pride Parade!

Jag & min flickvän.
We're not gay but very proud!

Jag köpte äntligen en maccarron.
Tyvärr så smakade den skit.
Och det här kallar ni det godaste evah typ? Öh nej.

Jag & Madeleine roade oss inne på Claire's.

TRASH TALKERS;
Who?: hindu times

Åh det var precis den scenen jag saknade! När jag läste boken så målade jag upp värsta bilden i mitt huvud hur begravningen var.. Jättevacker och pampig.. så kom den inte ens med i filmen :P Haha jaja, filmen var bra ändå ;D



Vad avundsjuk jag blir, jag älskar London! :D

2009-07-19 @ 23:18:41
Where?: http://hindutimes.blogg.se/

Kommentera själv;

Who?:
Remember?

Mail me: (publiceras ej)

Where?:



Trackback
RSS 2.0