London 2009: 10:e Dagen

Söndag 12:e juli: En riktigt lång dag väntade oss och den började med The London Dungeons. Jag har hört väldigt mycket om the Dungeons och hade höga förväntningar, jag gillar ju skräckturer som ni vet även om jag är typ räddast i världen innan adrenalinet kickar in haha. Men detta var faktiskt under förväntan. Kraftigt under förväntan. Först fick vi stå i kö i typ en evighet, sedan började turen som mest bestod av att stå och vänta den med. Under tiden berättade skådisarna historier om typ Mary Shaw, Sweeney Todd och Jack the Ripper. B-O-R-I-N-G och inte ett dugg läskigt, jag hoppade till kanske två gånger och det var när Sweeney Todd tog mig i håret och sedan när det blev ett plötsligt ljud när vi stod och väntade i baren. Efter ett tag kom vi fram till små båtar som vi skulle sitta i och Nathalia tyckte att vi skulle sitta längst bak för där var det ju säkrast. Hmpff, säkrast ja.. Efter ett tag började båtarna gå bakåt och gud, då skrek vi. Senare hörde jag några engelskmän snacka om att några till och med hade skrikit i båtarna och dom menade ju oss såklart haha.
I slutet fanns det liksom som en lång bänkrad med platser att sitta på, det såg ut som en gammal träversion av Fritt Fall på Gröna Lund typ och så där satte vi ju oss då. Sen hissades vi upp och allt var lugnt, vi fick höra en tråkig monolog sen HELT PLÖTSLIGT utan att vi var beredda släppte dom oss rakt ned och tog dessutom ett hemskt foto på oss på vägen ned. Hahah gud, det var lite läskigt faktiskt, men vill man ha en riktig skräcktur så ska man bege sig till Pasaje del Terror och inte The London Dungeons, hur världskänt det andra än må vara!

Sen var det dags för lunch på skolan igen, men jag & Nathalia gick ner till discosalen och snackade lite med danskarna och chillade istället. De hade tyvärr tagit bort våra sköna sovsoffor av skinn men jag lyckades ju somna på golvet i alla fall haha.

På eftermiddagen gick vi bort till Madame Tussaud's som bara låg ca tio minuter, en kvart från där vi bodde. Kön var lång men vi var V.I.P och fick gå före haha. ;) Det var helg och inne på Madame Tussaud's var det fullpackat med folk, jag & Madeleine lyckades tappa bort de andra och istället för att leta tog vi några foton och gick igenom allt ganska snabbt, det var inte så kul faktiskt. Scream! delen var väl roligast, där omringade alla oss och fy, det var riktigt jävla äckligt.
Sen satt vi utanför Madame Tussaud's i ca en timme och snackade lite med Luca och Matteo/Lillgammal och väntade på resten. När de kom gick vi in och köpte varsin äcklig milkshake och brownie (haha vadå beroende) och när vi kom ut igen så hade de jävlarna redan gått. -.- Haha snällt att de väntar när vi hade väntat på dom i en hel jäkla timme!

Nåja, tillbaka till skolan för lite äcklig mat och på kvällen var det disco, men dom bilderna kommer i ett annat inlägg, jag tog så jäkla mycket bildet den här dagen!

Lite kul:
Det var en domare inne på The London Dungeons som valde ut folk i publiken som hon skulle döma till döden för saker. Så valde hon ut Lorenzo, så skulle hon hitta en anledning varför han skulle dö och så frågade vart han kom ifrån:
- Italy.
- Italy? Well, that's enough... DÖMD!
Haha vet inte hur man skriver det på engelska men ni fattar ju grejen. Stackars italienare, inte särskilt populära i the Dungeons. ;)






Haha vårt foto.
Nathalia Jag Luca.
Visst ser jag & Nathalia ut att passa in som bimona som dör först i en b-skräckis?

TRASH TALKERS;

Kommentera själv;

Who?:
Remember?

Mail me: (publiceras ej)

Where?:



Trackback
RSS 2.0