I LISTEN TO YOUR HEARTBEAT BECAUSE IT PLAYS MY FAVOURITE SONG

Häromdagen, när jag var klar hos tandläkaren och väntade på att Becca skulle komma, så besökte jag Akademibokhandeln och fastnade med näsan i en mycket roande bok. Det var faktiskt så illa att jag stod och skrattade högt för mig själv i affären ("mamma, en galning!" utropade barnen säkert i smyg borta vid pekböckerna och tanterna som stod med sitt stålgråa hår vid "Årets Stora Korsordskryss" ojade sig och åh det var bätte förr, då hade sjukhusen ordning på sina mentalpatienter).

Anledningen var följande; En hysteriskt rolig bok om personer som hört (och sjungit fel) fel i låtar. Jag skickade några som exempel på Bokens Storhet till Ullis som bekräftade det jag trodde - denna bok är ett underverk.
Jag måste dock erkänna för mig själv att Ullis & min humor kan vara lite, ja inte konstig men... Jo, okej då, konstig. Så nu hoppas jag att ni också finner detta underhållande så att jag faktiskt är helt normal och inte en stirrig psykotjej som står och skrattar för sig själv i bokhandlar;

Flickorna på tv2.
Orginal: Kommer hem helt desperat. Jobbat som faan.
Micke hörde: Kommer hem äter spenat. Tuggar som faan.

From Paris to Berlin.
Orginal: From Paris to Berlin, in every disco I get in.
Michelle hörde: From Paris to Berlin, in a flying aubergine.

Autobahn.
Orginal: Wir fahr'n fahr'n fahr'n auf der Autobahn.
Henrik hörde: Ge fan fan fan i min Autobahn.

Dom andra.
Orginal: Vi blev som dom andra.
Felicia hörde: Vi blev salamandrar.

Mamma Mia.
Orginal: Mamma Mia here I go again. My, my how can I resist you.
Camilla hörde: Mamma Mia, here I go again. My, my I have a hairy sister.

Losing My Religion.
Orginal: That's me in the corner. That's me in the spot. Losing my religion.
Fredrik hörde: I pee in the corner. I pee in the spot. Losing my religion.

Another one bites the dust.
Orginal: Another one bites the dust.
Lasse hörde: Another Mighty Duck

Stan är full av vatten.
Orginal: Vatten - stan är full av vatten. Vatten - lite grann i hatten.
Robert hörde: Vatten - stan är full av vatten. Vatten - det är så jävla mycket vatten.

It must have been love.
Orginal: It must have been love.
Dennis hörde: En massa bilar.

800 grader.
Orginal: Åttahundra grader du kan lita på mig, du kan lita på mig.
Nancy hörde: Hoppa under granen du kan titta på mig, du kan titta på mig.

Wannabe.
Orginal: If you want my future, forget my past.
Linn hörde: If you want my youtube, forget my ass.

För dum för pop.
Orginal: Jag har en skamlig idé.
Jessica hörde: Jag har en skabbig get.

Och min personliga favorit (förutom Autobahn som är hilarious);

Sol, vind och vatten.
Orginal: Sol, vind och vatten, höga berg och djupa hav...
Carin hörde: Sol, brinn på katten, höga berg och du var här...

TRASH TALKERS;
Who?: my

HAHAHA JAG DÖR

DEN SISTA!!!

2009-08-09 @ 01:30:20
Where?: http://karmakiddo.blogg.se/
Who?: FRIDA

Haha de där var sjukt roliga! Bud på att köpa den boken alltså

2009-08-09 @ 12:38:19
Where?: http://freathe.blogg.se/

Kommentera själv;

Who?:
Remember?

Mail me: (publiceras ej)

Where?:



Trackback
RSS 2.0